Carpooling – co to jest?

W prostych słowach carpooling to umawianie się na wspólny przejazd lub przejazdy

Osoby, które jadą tą samą trasą umawiają się, że pojadą jednym samochodem. Pozwala to oszczędzić czas, pieniądze, paliwo i środowisko.

Carpooling
Słowo przyszło do nas z języka angielskiego. Powstało tam przez złączenie słów: „car” – samochód i „pooling” – łączenie w pule. Jeśli umawiacie się ze znajomym na wspólny wyjazd jednym samochodem, to jest to już carpooling. Więcej: https://pl.wikipedia.org/wiki/Carpooling

Carsharing
To pokrewne słowo, ale oznacza co innego. Dotyczy samochodów, z których korzysta wiele osób (ang. sharing – dzielenie). Jeśli w rodzinie jest jedno auto i korzysta z niego wielu członków rodziny, to jest to już car sharing. Obecnie popularne są firmy, które udostępniają samochody w miastach, które w każdej chwili można wynająć, są to tzw. firmy carsharingowe. Więcej: https://pl.wikipedia.org/wiki/Car-sharing

Idea carpoolingu nie jest nowa. W ostatnich latach jest sporo rozwiązań, które to ułatwiają, ale przecież od dawna oszczędzaliśmy na paliwie, umawiając się ze znajomymi.

Do samego umawiania się stosowaliśmy różne środki – od listów i gołębi pocztowych po facebooka i portale, gdzie można się skontaktować z nieznajomymi. Choć wydaje się to bardzo logiczne rozwiązanie, w praktyce trudno je stosować systematycznie. Dużą rolę grają trudności organizacyjne.

Czym jest hopcar.pl

Jeśli chodzi o organizację, to na szczęście jest to coś, w czym możemy pomóc. Dlatego właśnie stworzyliśmy aplikację mobilną, która ma ułatwić organizację wspólnych przejazdów. Można ją znaleźć pod adresem https://www.hopcar.pl/pl

Staraliśmy się, żeby system był maksymalnie prosty i łatwy w obsłudze. Do działania wymaga tylko dostępu do internetu i przeglądarki. Jest to tzw. aplikacja webowa, więc nie wymaga instalacji.

Do skorzystania z systemu jest potrzebna rejestracja i logowanie. Nie lubisz się rejestrować? My też, ale czegoś takiego nie można zrobić bez rejestracji, choćby ze względów bezpieczeństwa.

Nie mamy złudzeń, że nagle wszyscy zaczną korzystać z carpoolingu. Jako ludzie przecież nie zawsze robimy to, co się nam opłaca. Ale jeśli naszym klientom dzięki temu systemowi zostanie w kieszeniach więcej pieniędzy, a w powietrzu mniej spalin, to warto się postarać.